tirsdag 23. august 2016

Fiskeopplevelser del 2/10 - Krokodillehorngjelen

Jeg har blitt utfordret av den dyktige sportsfiskeren og skribenten Endre Hopland til å poste fiskebilder i 10 dager av noen av mine beste eller mest minnerike fangster. Her er del 2/10. En av de artigste fiskene jeg har fått på kroken var krokodillehorngjelen i Costa Rica (tror den heter Needlefish på engelsk). Vi frilinemeitet med store fiskestykker inn mot en klippe der disse racerne befant seg. De var utfordrende å kroke (harde i kjeften), men når de først var kroket bød de på et hinsides utras og ville hopp bortover vannet. Vi fisket selvsagt med lett utstyr, noe som gjorde det ekstra gøy. Som bonus fikk vi også noen barracudaer. Om jeg skulle befinne meg i slike trakter igjen er det absolutt noe jeg kunne tenke meg å prøve på nytt (at vi måtte passe fingrene kan vel de fleste tenke seg).




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar