onsdag 27. juni 2012

Ferien nærmer seg

Det har vært flere fine turer den siste tida, og masse flotte naturopplevelser. Blant annet hadde vi nærkontakt med en diger flokk grindhvaler på storhavet i helga. Jeg fikk filmet seansen, men da jeg kom hjem viste det seg at en del av minnekortet på kameraet var ødelagt. Det kan dermed se ut som at jeg har mistet både bilder og film fra de 3 siste turene... skikkelig surt. Men jeg skal prøve det jeg kan for evt. å få berget innholdet, og kommer i såfall tilbake med rapport fra disse turene.

Men nå nærmer ferien seg med stormskritt og da settes kursen sørover. Til helga skal jeg og Kim delta på havfiskefestivalene på Andenes. Det bruker å være svært godt fiske her, med gode muligheter for både stortorsk, stor hyse og diger sei. Til og med breiflabb har både jeg og Kim klart å få her, selv om det i høyeste grad kan kalles en bonusfangst. Gleder meg til festivalene og håper at den gode værmeldinga holder seg fram mot helga.

Etter Andenes er det klart for "gutteturen" til Røst. Da får vi følge av Marcus, så det blir hele Team Sluk på tur. Vi skal fiske 9 dager, de første 4 i en liten sjark, mens de 5 siste blir fra en finsk glassfiberbåt.

Vi reiser ikke til Røst fordi fisket der nødvendigvis er noe bedre enn det vi allerede har i Tromsø. Først og fremst blir det herlig å komme seg litt bort. Vi har vært på Røst 3 ganger før, og det er en helt spesiell stemning å komme tilbake til campen til Trond. Så har vi jo også fått noen fine fisker der tidligere ;) Her er noen av minnene:


 Kim med pers på 12,5 kg


 Min seipers på 13,5. En torpedo på lett haspelutstyr.

 Marcus med sei på 15,8


 Sommertorsk på 20,5 kg




 Ny 20+ torsk



 Kveite på 39,2


3 kommentarer:

  1. Neste år får dere legge ferien til Østlandet, så får dere plukka litt akvariefisk istede!

    SvarSlett
  2. ville bare poengtere at æ har pers på 12 kg blank på sei.

    SvarSlett
  3. godt mulig det blir en artsturné neste år, ja.

    Jaja, 12 kg da. Får håpe du tar den i år.

    SvarSlett