onsdag 14. november 2012

Forrige tur

I helga var jeg ute med Ingemar i hans båt. Det var flotte forhold på havet og fint novemberlys:



Og det er fortsatt liv i kveita. Men den virket mer forsiktig denne gangen, og de første timene klarer vi ikke å kroke en fisk. Ikke før vi går til "sikkerplassen". Denne plassen bruker bestandig å gi kveite. Så også i dag med en fin småkveite. Godt å ha slike plasser:)


Jeg mister deretter enda en fisk like etter noen sekunders kjøring. En stund senere skal vi gjøre et flytt og jeg sveiver opp seien i full fart (hadde fått fersk småsei på hekla tidligere på dagen). Da oppdager jeg en voksen kveite komme susende bak jiggen, og fisken nærmest vaker i overflata. Jeg gir umiddelbart frispole, og slipper ut et par meter. Kveita følger etter og sirkulerer rundt agnet en stund, uten å ville ta. Deretter gjør den et par slag og forsvinner mot bunnen igjen. Fisken var rundt 30 kg. Kul opplevelse.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar