søndag 25. mai 2014

Årets første kveitetur

For noen uker siden var jeg ute på årets første kveitetur med Ingemar og Tor. Jeg hadde egentlig planer om å prøve i april, men p.g.a. mye dårlig vær ble det ingen forsøk da.

Vi tok denne dagen turen opp til Dåfjord der vi leide båt hos Frank. Det hadde vært godt fiske den siste tiden, blant annet hadde Frank et imponerende "sjøver" med 5 kveiter i båten, hvorav 3 av dem storkveiter. Derfor var vi naturlig nok spente da vi satte kursen ut på Yttersia.

Vi hadde helt klart været på vår side denne dagen:


Jeg hadde fortsatt endel frossensild igjen i fryseren, så dette ble førstevalget. Den første timen hadde vi flere kontakter og da jeg sveivet opp silda så den slik ut:

    Klippet rett i to. Rette tøtta?

Vi fisket oss over mange fine områder uten fast fisk, men så satt den endelig for Tor.


Etter en frisk fight kunne jeg lande en fin kveite på 21 kg.

    Fornøyd Tor

Det var strålende forhold her ute ved storhavet. Vi kunne se nedbørskyer i horisonten i flere retninger, men alle holdt seg unna oss.

    Ingemar nyter sola og venter på kveita

Vi gjorde et flytt og kom til et nytt fint område. Her hadde vi drift på 1,5 knop og forholdene virket perfekte. Og ikke lenge etter var det Ingemars tur å kjøre fisk.


Landinga gikk bra og "Henrik från Norrköping", som han også kalles, kunne posere med en flott fisk på 22 kg.


Kan forøvrig nevne at nabobåten fikk ei kveite på 94 kg. Så de store var også i området.

    Nydelig vær på hjemveien.

Takk for en flott tur! Gleder meg allerede til neste anledning for kveitefiske.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar