torsdag 25. august 2016

Fiskeopplevelser del 4/10 - GT i Maldivene

Jeg har blitt utfordret av den dyktige sportsfiskeren og skribenten Endre Hopland til å poste fiskebilder i 10 dager av noen av mine beste eller mest minnerike fangster. Her er del 4/10. I mars-april i år var Ingemar, Marcus og jeg i tropeparadiset Maldivene. I tillegg til mengder med avslapning satset vi på aktivt topwaterfiske med GT Fishers Maldives. Siste fiskedagen fikk jeg denne kruttpakken (eller skal vi heller si godstoget) av en GT (Giant Trevally) på +30 kg. 




Å se en slik fisk komme opp til overflata der den tar popperen din med et gigantisk plask, for så å flekke snøre av snella på 10 kg brems, er intet annet enn spektakulært. Blue Marlin-popperen fikk denne dagen kjørt seg på ikke mindre enn 5 landede GT, masse hugg og mistede fisk, et par tapte Dogtooth tuna og en hai. Mot slutten av dagen mistet jeg dessverre popperen da en Barracuda kuttet den av, men da hadde den virkelig levert varene. 




Maldivene 2016 var en ferie full av opplevelser, både til lands og til vanns.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar